Szykuje się wielka jesień pełna wielkich tytułów, gdzie jednego dnia będą miały premierę gry wyczekiwane od lat, a tydzień po nich kilka kolejnych. Nie dziwi zatem chęć wypchnięcia wszystkiego jak najszybciej na rynek, natomiast przy okazji pośpiechu wydarzają się różne rzeczy. Dziś trochę zabawna, a trochę niezabawna historia Techlandu i Dead Island.
Userzy ściągający grę ze Steama z pewną konsternacją zauważyli bowiem, że ich gra jest delikatnie rzecz biorąc dość paskudnie zabugowana, a na dodatek po wciśnięciu klawisza Y włącza się noclip, czyli przenikanie przez wszystkie powierzchnie. Steamowcy zaczęli grzebać w tym, co im się tam na kompy ściągnęło i znaleźli poza kwiatkiem typu włączenie trybu developerskiego również takie cudo: “
< G a m e C o n f i g P r o j e c t n a m e = " D e a d I s l a n d D i s c X b o x 3 6 0 " t i t l e N a m e = " D e a d I s l a n d D i s c X b o x 3 6 0 " p r o j e c t V e r s i o n = " 1 . 0 0 . 0 9 3 4 . 0 " s c h e m a V e r s i o n = " 1 . 0 8 . 0 0 0 0 . 0 " v a l i d a t e A g a i n s t = " . . \ . . \ . . \ . . \ . . \ U s e r s \ t e c h l a n d \ A p p D a t a \ L o c a l \ M i c r o s o f t \ X b o x L i v e \ 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r \ . . \ . . \ 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r \ . . \ . . \ 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r \ . . \ . . \ 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r \ D e a d I s l a n d . x l a s t " c l a s s i f i c a t i o n = " B a s e G a m e " t i t l e I d = " 0 x 4 B 4 D 0 7 D F " m u l t i p l a y e r = " t r u e " t i t l e T y p e = " 1 " a r n = " 0 x 5 5 E 2 C 5 D 2 F 1 4 A F 9 " >”
To oczywiście tylko kawałek xmla, ale w necie już wszyscy są przeświadczeni, że to jest wersja testowa, którą Techland przedłożył Microsoftowi do akceptacji na Xboxie 360, co jest raczej niemożliwe wobec braku emulatorów X360 na peceta, ale z drugiej strony człowiek jednak zaczyna się poważnie zastanawiać – co tu poszło nie tak?
Podobnie zastanawiałem się, czytając o tym, jak Codemasters zgubiło 3 miliony steamowych kodów do Dirta 3, w związku z czym trochę ludzi sobie tę darmówkę ściągnęło, oczywiście uważając, że działa w świetle prawa, podczas gdy zachowuje się dokładnie tak samo jak ssąc produkt z torrentów.
Widać jednak pewien niezdrowy, niedbały trend, który udziela się wszystkim naokoło, a wielkim korporacjom najbardziej. Nerwowe ruchy, gubienie kodów… panowie i panie, ogarnijcie banie.
Przydałoby sie jakies oficjalne info od Techlandu/Deep Silver na ten temat.
Teoria ze to wersja xboxowa jest bez sensu, no chyba ze ja pisze tego posta z komputera wyposażonego w procesor IBM PowerPC – bardziej prawdopodobna jest teoria, ze jest to wersja “developerska” na ktorej gra byla testowana – na to wskazuje chocby ten noclip po nacisnieciu Y – to standardowa praktyka devów, testerów, ze sobie pod jakims latwo dostepnym klawiszem mapują takie wlasnie funkcje jak noclip, god mode, etc.
Zawalił chyba wydawca, czyli Deep Silver.
http://www.facebook.com/deadislandgame
“We deeply regret that an incorrect version of Dead Island was inadvertently made available to players on Steam launch in North America.
We are very sorry for any issues you may have experienced while playing the game – the correct, patched version will be made available to North American players ASAP.
Other territories are not affected by this situation, the fully patched game will be available on Friday as announced.”
A czemu niby używanie tych kodów to kradzież? Nie interesuje mnie rynek PC ale przecież mógłbym kupić kod zupełnie nieświadomy jego pochodzenia. A nawet jak ktoś użyje takiego wygrzebanego w sieci to czy nie jest to równe zagraniu na pudełkowej kopii znalezionej na ulicy?
@Don
Jak komuś wypadnie portfel, a ktoś podejdzie, podniesie go i wyciągnie pieniądze, to też jest ok? Znalezione nie kradzione? 😉
Haha
http://penny-arcade.smugmug.com/photos/i-NxLX5dX/0/L/i-NxLX5dX-XL.jpg
To jest typowa beta wewnętrzna. Wpisy są z X360, bo to pewnie była lead platform, a Techland (bardzo mądrze zresztą), nie robił branchy tak długo jak mógł.
Wersja testowa, która idzie do platform holdera do submission, jest finalna i ma wszystkie cheaty wyłączone, Jak taki MSFT klepnie, to od razu idzie do produkcji. Inaczej mówiąc, jest to Gold Master Candidate.
Oczywiście są wyjątki w postaci Fallout: New Vegas na przykład, ale sa one rzadkie.
Nie wiem, jak tam QA był zorganizowany, ale zwykle jest tak, że wysyła się builda po potwierdzeniu z QA, że można. Dev dostarcza 3-4 buildy (EUR, USA plus testowe, ale w przypadku PC mogły być tylko dwa). Komuś się pomyliły nazwy i wysłał build wewnętrzny do Steama.
DI sprzedaje się bosko
http://www.valhalla.pl/news23993-Brytyjczycy-na-wyspie-Banoi.html