Z tęsknoty sobie ściągnąłem na Xboxa, tak żeby mieć. Nie planowałem grać, ale postanowiłem sprawdzić na minutkę, jak wygląda wersja podciągnięta do HD.
No i aktualnie już prawie poleciałem na Księżyc, czyli jestem pod koniec gry. Ośmioletniej gry, która w momencie premiery urzekła mnie swoim klimatem, przemyślanym we wszystkie strony gameplayem, połączeniem skromniuteńkiego free-roamingu ze skradanką i postacią głównej bohaterki. Teraz Ubisoft podkręcił grafikę do HD (chociaż mój telewizor twierdzi, że do 720p i na pewno ma rację), być może tu i ówdzie poprawił teksturę i sprzedaje grę drugi raz – a za pierwszym poszła na tyle tragicznie, że Michel Ancel do dzisiaj zajmuje się głównie coraz głupszymi odsłonami Rabbidsów.
BG&E urzeka nawet dzisiaj. Ostatni raz grałem w tę grę w 2003 roku i kompletnie zapomniałem o intrydze i poszczególnych poziomach – gram w nią więc jak w zupełnie nową produkcję. Grafika, mocno cartoonowa, to casus WoW-a – czyli wystarczy ją wyostrzyć trochę i już wygląda zupełnie jak współczesny tytuł. Nic a nic nie czuję w BG&E tej starości, może poza wariującą miejscami kamerą, co do której twórcy nie mogli się zdecydować, czy ma być swobodna, czy może predefiniowana.
Opowieść jest dziwaczna, ale nie głupawa, a to coraz rzadziej spotykane połączenie w naszej branży (ostatni i w sumie jedyny jaki mi przyszedł do głowy przykład – Bioshock), dlatego warto w to BG&E zagrać. Nawet jeśli wcześniej się tego tytułu nie znało, czy raczej szczególnie wtedy. Bo Beyond nie postarzał się prawie w ogóle i potrafi zaskoczyć rozbudowaniem tak fabularnym, jak i grywalnościowym. Szczerze polecam, nie ma się czego ten remake wstydzić.
Bo 720p to też HD, tyle że nie full.
A gra zacna bardzo. Chyba też kupię drugi raz.
Kupie na pewno – zwlaszcza, ze oryginalna wersja to czas grzesznej mlodosci ;).
A na X360 emulacja wsteczna nie działa przypadkiem? Nie miałem z drugim xklockiem akurat za wiele wspólnego, ale pamiętam jak czytałem o nim to widziałem nawet porównania gier z jedynki potraktowanych na dwójce AA.
Jak możecie w ogóle chwalić firmy za “podkręcenie” rozdzielczości. Coś co konsola powinna robić natywnie w przypadku emulacji tytułów ze starszej wersji. Przełknę to jeszcze w przypadku PS3(choć też niezbyt entuzjastycznie), która potrzebowała do tego osobnego chipa, ale X360 to niemal ta sama architektura oparta na DirectX.
Poza tym wystarczy, że ściągnę sobie z półki wersję PC podbiję rozdziałkę i… tada! Mam wersję HD.
Wybaczcie, że mi się tak ulało, ale drażnią mnie takie praktyki.
Kiedyś grało mi się w to świetnie, a teraz sądziłem, że w ogóle nie załapię klimatu, bo stary już jestem i w ogóle.
Nic z tych rzeczy, pograłem dosłownie chwilę i gra wywołuje we mnie te same emocje co kiedyś. Scena jak Jade budzi się z nieprzytomności w “nieco” beznadziejnej sytuacji, czy zaraz później jak chodzi po swoim domu-sierocińcu przy tej wzruszającej muzyce są piękne. Musze kupić MSP :)))
Ja też odpaliłem na chwilę a obecnie jestem po skońconej misji w Nutripills 😉
“chociaż mój telewizor twierdzi, że do 720p i na pewno ma rację”
Zakladam, ze masz TV Full HD 🙂 – a jaka masz rozdzielczosc ustawiona w opcjach konsoli? Jak 720p, to tyle pozostanie nawet jesli gra supportuje 1080p. Moje oczy z astygmatyzmem zaobserwowały ze BG&E dziala w Full HD, czyli 1920x1080p, w 60 klatkach z FSAA – ale mogę się mylić.
“Ostatni raz grałem w tę grę w 2003 roku”
Na PS2? Bo wersje PAL na inne platformy wyszly w 2004 roku (poza PC ktora wyszla 5 grudnia 2003).
Ja grałem w 2004 roku w każdym bądź razie, na PC.
“A na X360 emulacja wsteczna nie działa przypadkiem?”
Przypadkiem nie. Gdyby x350 bylo kompatybilne wstecz z BG&E, to Ubisoft raczej by nie wydawał wersji HD.
“Nie miałem z drugim xklockiem akurat za wiele wspólnego, ale pamiętam jak czytałem o nim to widziałem nawet porównania gier z jedynki potraktowanych na dwójce AA.”
Raczej nie AA tylko upscaling z 480p do 720p powodujacy rozmycie 😉
Zreszta niewiele gier się poprawnie upscalowalo, w ogole z wsteczna kompatybilnoscia na xboksie jest dosc biednie (testowałem sporo gier) – choc i tak lepiej niż na PS3.
“Jak możecie w ogóle chwalić firmy za ?podkręcenie? rozdzielczości.”
Nie tylko podkręcenie rozdzielczosci, również wyostrzenie niektórych tekstur, dodanie obsługi widescreenu, zwiększenie płynności animacji do 60fps. No i osiągnięcia 😀 (banalnie łatwe, same wpadają chyba wszystkie).
“Coś co konsola powinna robić natywnie w przypadku emulacji tytułów ze starszej wersji.”
Moze w idealnym swiecie powinna, ale na tym na którym żyjemy tego nie robi – ani xbox360, ani ps3. Pozostaje miec nadzieje ze producenci konsol wyciągną z tego wnioski w na konsolach nastepnej generacji bedziemym mogly bez zadnych problemów grać w tytuły z obecnej generacji z podbitą rozdziałką, FSAA i 60fps – już to widzę 😉
“Przełknę to jeszcze w przypadku PS3(choć też niezbyt entuzjastycznie), która potrzebowała do tego osobnego chipa, ale X360 to niemal ta sama architektura oparta na DirectX.”
Zupełnie nie masz racji, pierwszy xbox to Intel (CPU – Pentium) i nVidia (GPU – NV2A). Xbox360 to IBM/PowerPC (CPU – Xenon) i ATI (GPU – Xenos) – a więc to są dwie zupelnie rozne architektury, zarowno pod względem procesora jak i chipu graficznego. Biorąc to pod uwagę, to w ogóle cud ze na X360 jakakolwiek emulacja działa – i wyjaśnia to także czemu ta emulacja ktora jest, jest kiepska – obslugiwana jest mniejszość gier (poniżej 200 o ile sie nie myle) a wiele z nich nie do konca poprawnie – są spadki animacji, artefakty, glitche, problemy z dzwiekiem, restarty, freezy. Dodatkowo, dla regionu PAL obsługiwanych jest mniej gier niż NTSC.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_backwards_compatibility#List_of_compatible_titles – zobacz kolumnę “glitches/notes”
“Poza tym wystarczy, że ściągnę sobie z półki wersję PC podbiję rozdziałkę i? tada! Mam wersję HD.”
A probowales to faktycznie zrobic? Bo ja tak. Efekt?
– Gra nie obsługuje pada. Oczywiscie klawiaturą da się grać, ale padem jest lepiej.
– Gra nie obsługuje poprawnie rozdzielczośći widescreen – albo proporcje są złe, albo czarne pasy u góry i po bokach ekranu.
– Gra nie obsługuje poprawnie FSAA. Niby dziala, ale spadek wydajnosci jest taki, że na Core i5 i GTX460 animacja spada poniżej 30fps.
– Gra ma problemy z współczesnymi OSami (Vista, Win7 64bit) – u mnie akurat wszystko zadzialalo od kopa i bylem tym bardzo pozytywnie zaskoczony, ale nagle znienacka gra przestała się uruchamiac i pomogła dopiero reinstalacja sterowników karty graficznej. Wyglądało to tak: http://www.gog.com/upload/forum/2011/03/f7fe9f2d2650743282cb91fe6939596b33b90915.png
– Wersja HD ma lepsze tekstury, dowody w tym wątku: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/908103432/m/2321097488?r=3081046119#3081046119
Jeden przykład:
http://www.bgemyth.net/up/Nimitz/sacpc.jpg
http://www.bgemyth.net/up/Nimitz/sachd.jpg
“Wybaczcie, że mi się tak ulało, ale drażnią mnie takie praktyki.”
A mnie wcale – tym bardziej ze gra kosztuje 800MSP w dobie gdy krótsze i slabsze gry potrafia kosztować 1200MSP. Oby więcej takich inicjatyw!
Oho, widze że mi się tez ulało 😉
Pograłem w demko i kupiłem Torchlighta. 🙂