Ponieważ na forach dominują bzdury na temat MW3, postanowiłem trochę uporządkować informacje, które pojawiły się w związku z trwającym właśnie eventem w USA.
Po pierwsze autorzy przepracowali kontrowersyjny od samego początku (czyli od pierwszego Modern Warfare) system killstreaków, czyli nagród za zdobycie iluś fragów z rzędu. Gracze narzekali, że balans, że głupota, że za ciasno i faktycznie w Modern Warfare 2 (że o Black Ops nie wspomnę) było trochę za gęsto na niebie. MW3 wydaje się być wymyślone całkiem mądrze, bo killstreaki podzielono na trzy grupy: i przed pojawieniem się na polu walki wybierzemy sobie jedną z nich.
Assault to klasyczne narzędzia zagłady, przy czym z tego co widzę pofolgowano sobie, dając na przykład nalot pięciu helikopterów na pole walki – owszem, na pierwszy rzut oka wygląda to kretyńsko, ale zostanie zrównoważone grupą Support, w której znajdą się wszystkie środki defensywne. UAV, wyrzutnie rakiet i tak dalej – teoretycznie nikt tym nie będzie grał, ale autorzy dali poważną zachętę. Otóż przy ponownym wybraniu Support po śmierci nie przepadną nam zdobyte fragi, czyli nie przerwie się killstreak. Efekt będzie moim zdaniem taki, że masa ludzi wybierze Support tylko po to, żeby przygrzmocić czymś mocarnym śmigłowcom/odrzutowcom/działkom wroga. Jeśli ktoś nie chce się bawić w killstreaki, wybierze sobie grupę Specialist, gdzie nagrodami za killstreaki są wybrane perki (czyli modyfikatory żołnierza, na przykład lepsza przebijalność powierzchni albo szybsze bieganie). Specjalista oczywiście nie zawoła żadnych helikopterów i nie postawi żadnych działek.
Nowy system killstreaków wygląda więc zatem tak jak powinien – zostały stare, efektowne zabawki; obrońcy mają łatwiej; a jak ktoś nie chce się w to bawić, to dostanie trzy dodatkowe perki. Oczywiście przy założeniu, że będzie naprawdę dobry.
Ujawniona została również cena usługi społecznościowej CoD: Elite – aż 50 dolców rocznie wydaje się sporą sumą, ale z drugiej strony w zamian za tę kasę dostaniemy za darmo wszystkie DLC. Przy czym nie będą się one składać wyłącznie z mapek do multi, pojawią się tu również poziomy do Spec Ops i nowe tryby rozgrywki, chociaż w te ostatnie nie bardzo wierzę. O takich pierdołach jak większa przestrzeń dyskowa na filmy czy specjalistyczne nagrania opowiadające o najlepszych taktykach na każdą z map nie warto przy tym wspominać. Niemniej jeśli ktoś wydaje 45 dolców rocznie na DLC (a zwykle wychodzą trzy po 15 dolców sztuka), to dołożenie 5 dołków w zamian za więcej mapek (hopefully) to całkiem dobra opcja.
Stoję na swoim stanowisku od dawna – będę grał w MW3. Przepracowanie killstreaków tylko mnie w tym utwierdza.
a ja nie będę grał w mw3:) kosmetyczne zmiany kosmetycznymi zmianami, to nadal będzie ten sam twitch shooter.
Boring!
Nothing to see here, move along
Ja lubię szybkie shootery 🙂
Nie uwazacie, ze to zabawne, wprowadzaja jakas zmiane w tylko jednym elemencie rozgrywki i zaraz ta wiadomosc laduje na czolowkach serwisow z okresleniem “rewolucja” (Gry-Online). No tak, bo gracze ktorzy w ostatnich 3 grach z serii dostawali ciagle to samo nagle doswiadcza zmiany i trzeba ich do tego przygotowac.
Przecież sequele zawsze wprowadzają niewielkie zmiany, inaczej nie byłyby sequelami. Mnie te zmiany bardzo jarają, bo CoD jest dla mnie grą bliską perfekcji i każdy drobny tweak ma znaczenie.
Gdyby się zastanowić nad spektrum zmian w BF3 względem BC2, to będzie ich równie niewiele – jedyny prawdziwy plus to nowy engine.
cubi – mozliwosc polozenia sie i mysliwce to malo?
szybkosc w cod i inne sa w sumie ok. Ja po prostu odmawiam grania w gre, w kotrej producent olewa bugi, nic z nimi nie robi, ale za to wypuszcza koszmarnie drogie mapy.
91.196.216.20/url.php – malicious url blocked. Od ponad tygodnia u was. Mozecie cos z tym zrobic?
Pewnie masz Cubituss racje, to pewnie dlatego ze CoD tak czesto wychodzi. Po prostu za kazdym razem jak odpalam multi w nowym CoDzie mam to potworne uczucie ze gdzies to juz widzialem i troche wstydze sie ze to wspolfinansuje. Jak teraz slysze, ze wow, zmienia killstreaki to czuje ze deja vu mimo wszystko by pozostalo. Raczej odpuszcze sobie ten tytul, a singiel (mi sie fabula w Black Ops podobala, fabule w MW3 tez chetnie poznam) obejrze na Youtube (niestety interakcja z gra jest na tyle ograniczona ze wszyscy graja tak samo, wiec nie zalezy mi na tym by samemu przechodzic – moge rownie dobrze obejrzec jak gra ktos inny).
Nie bede w to gral. Dla durnego multi pif-paf wybieram BF3.
@mozliwosc polozenia sie i mysliwce to malo?
ekhem, mysliwce i prone były już w BF2, wiec to żadna nowość w BF3.
Nowością w stosunku do BF2 jest zoptymalizowanie klas (zmniejszenie do 4), tryb rush, zbieranie dogtagów,
“91.196.216.20/url.php ? malicious url blocked. Od ponad tygodnia u was. Mozecie cos z tym zrobic?”
Nie wiem co to znaczy, ale ja sie ostatnio niemile zdziwile, bo podlinkowalem do tego blogu w komentarzu z polygamii, to moj komentarz zostal skasowany po tym jak ktos napisał “twoja strona wyglada na mocno zawirusowaną, nod i avast aż mi zalał pulpit alertami. “
Na samej stronie nic nie ma, nie mam pojęcia skąd te alerty :/
Infection Details
URL: http://zagraceni.pl/wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver
Process: file://C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
Infection: js:IFrame-DK [Trj]
OK, jutro massce przekazuję, naprawi mam nadzieję.
@cubi linkujcie jquery z google apis i już nie będzie kłopotu; faktycznie coś się dokleiło na końcu biblioteki jquery :/
@ simplex: cubi napisal
“Gdyby się zastanowić nad spektrum zmian w BF3 względem BC2, to będzie ich równie niewiele”
Nie zajakal sie o bf2 😉 wiec podtrzymuje moja odpowiedz.
Yo simplemente sólo podía no desaparecerán Web sugiriendo que yo realmente disfruté el estándar info un individuo proporcionará a
sus visitantes huéspedes ? Se va a haber
nuevo regular a investigar verificación cruzada Buscar mensajes nuevos