Tegoroczny sierpień według organizacji NPD monitorującej sprzedaż gier w USA był wyraźnie słabszy od zeszłorocznego, czego nie omieszkała podkreślić prasa. Spadek z 800 milionów do 600 to cholernie dużo i wprawdzie możliwe jest, że rynek jako całość wzrósł i te 200 baniek z ogonkiem więcej poszło przez cyfrową dystrybucję, ale znacznie ważniejsze jest jednak to, jak wygląda top ten sprzedaży gier.
Bo to top ten definiuje najpopularniejsze gatunki oraz wyznacza trend całego rynku.
Uwaga zatem, oto top ten rynku amerykańskiego
1. Deus Ex: Human Revolution
2. NCAA Football 12
3. Call of Duty: Black Ops
4. Phineas and Ferb: Across the 2nd
5. Cars 2
6. Just Dance Summer Party
7. Just Dance 2
8. Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game
9. The Legend of Zelda Ocarina of Time 3D
10 Zumba Fitness: Join the Party
Dwie gry z prawdziwego zdarzenia (z czego jedna sprzed roku), jedna gra dla fanów bardzo specyficznego sportu, cztery gry dla dzieci (tak, Ocarina of Time jest dla dzieci i zatkałem uszy na argumenty) oraz trzy gry fitnessowe. Oczywiście wszystko stanie na głowie pod koniec roku, kiedy to mamy bodaj 33 premiery naprawdę interesujących gier, ale ten sierpień po prostu mnie zdołował. Fitness i gry dla dzieci – oto co nas czeka.
Hmmm… ale nie wiem czego oczekiwałeś. Przecież od lat regularnie do Top 10 USA czy UK trafiają gry, w których jak najbardziej odnajduje się przeciętny konsument (a nie przeciętny gracz hardcorowy). Wcześniej były regularnie Simsy i jego dodatki, najróżniejsze warianty gier o Zoo i wiele produkcji dla dzieci itp. Trzeba w końcu zaakceptować, że dzisiejszy świat video gier jest czymś zupełnie innym niż był 10 lat temu. To dobro powszechne, masowy produkt z wszystkimi tego wadami i zaletami. Kiedyś prasa i geeki regularnie płakali, że zwykli ludzie nie chcą grać w gry video, teraz płaczą, że wszyscy grają. Nie kapuję zupełnie tego podejścia. Jeszcze jakby gier dla hardcorowego gracza było mało. Ale jest tego aż tyle, że tylko rośnie kupka wstydu. A już szczególnie jak lubi się wiele gatunków gier i posiada konsolę + PC.
Pancho – nic dodać nic ująć +1
Tez zgodze sie z Pancho, dodam jeszcze, ze w sierpniu i lipcu, poza Human Revolution, nic ciekawego nie wyszlo. Human Revolution wyszedl w USA na tydzien przed koncem sierpnia a i tak zgarnal pierwsze miejsce (no poza tym, to swietna gra jest).
Rynek gier jest inny niz rynek np. samochodow czy jogurtow. Tam spadek sprzedazy ma duze znaczenie, sygnalizuje zmiane trendow, a na rynku gier oznacza przede wszystkim ze nie bylo ciekawych tytulow. Jesli wychodzi kilka ciekawych premier to gracze wysuplaja wiecej grosza i kupia wiecej gier niz zazwyczaj, jesli nie wychodzi nic ciekawego to nie kupuja. Zaloze sie ze ostatnie 4 miesiace roku jako calosc beda lepsze od tych z 2010 r. (pod wzgledem sprzedazy gier, nie sprzetu, bo teog szalu z Kinectem i PS Move juz nie bedzie) dlatego, ze wychodzi bardzo popularne w USA Gears of War 3, nowy TES, oczekiwany Uncharted 3, dobrze rozreklamowany Battlefield 3 i masa innych gier.
heniu, jeśli na liście hitów jesieni nie wymieniasz MW3, to pachniesz mi fanbojem.
Co do reszty to może i macie rację. Ale jakoś mnie przygnębiły te Zumby i Dance Centrale.
A tak swoją drogą, to gdzie w Polsce można kupić Zumbę? Bo chcę kupić 🙂
U josepha zapytaj, w Ultimie.
-> Cubi – nie wymieniam MW3 bo watpie zeby sprzedal sie o niebo lepiej od Black Opsa (ten sprzedal sie ponoc w 23 milionach egzemplarzy), a pisalem o tym dlaczego ta koncowka roku bedzie mocniejsza od poprzedniej, MW3 dolozy sie do tego moim zdaniem w niewielkim stopniu. Gier ktore wymienilem wczesniej jesienia 2010 r. nie bylo – to one moga zrobic roznice.
A fanbojem jak najbardziej jestem, ale raczej peceta i strategii niz ktorejs ze strzelanek (ostatecznie wczesniej czy pozniej pewnie kupie obydwie).
Mimo wszystko zamawiam na Amazonie, choć czas oczekiwania 1-3 tyg. Duuużo taniej.
Tak wracając do tematu – dla mnie konsole są po prostu stworzone dla takich gier. I platformówek. Reszta na PC.
a ja z heniem się nie zgodzę. Myślę, że wszyscy kupią CoD oraz BF3 a inne gry w zależności od posiadanej platformy (patrz Gyrosy 3 lub Uncharted 3) lub preferencji (patrz Batman AC)