Wbrew swoim obawom udało mi się dotrwać do ogłoszenia Playstation 4. Jestem nahajpowany po granice ludzkiej wytrzymałości i dziś w nocy zamiast spać, pewnie będę nerwowo spacerował po mieszkaniu. Oto garść faktów, które pojawiły się przez kilka ostatnich minut. Koncentruję się na razie na technicznych zabawkach, nie konkretnych tytułach. Na to przyjdzie pora jutro.
-większa swoboda dla developerów celujących w gry epizodyczne oraz free2play
-8 GB pamięci RAM DDR5 (wooooow!)
-pad, czyli DualShock4, wygląda tak jak na przeciekach. Guzik share, touchpad, wtyczka do headsetu, światełko z przodu pada
-PS4 na architekturze pecetowej, żegnaj procesorze Cell
-pierwsza zapowiedziana gra – Knack. Japoński dziwoląg z bohaterem, który składa się z chmur kamieni, prawdopodobnie ma demonstrować moc konsoli
-można wyłączyć konsolę i wrócić do gry po włączeniu. Edit: W tym samym miejscu, w którym się wyłączyło konsolę, KONRAD 😉
-PS4 ma dodatkowy chip, dzięki któremu gry i aplikacje ściągane są w tle
-struktura danych w PS4 umożliwia granie w gry, które ściągnęły się w kawałku (czyli coś takiego, jak World of Warcraft na pececie). To powinno się przydać producentom gier MMO!
-po naciśnięciu przycisku Share można wybrać fragment z kilku ostatnich minut rozgrywki, przeedytować go i wrzucić do sieci. To samo dotyczy screenshotów. Praca dziennikarzy właśnie stała się nieskończenie łatwiejsza.
-lista znajomych ma odpowiadać rzeczywistym znajomościom. Prawdziwe nazwiska, zdjęcia, wszystko pobrane z połączonych z kontem sieci społecznościowych
-wygląda na to, że wersje demonstracyjne będą streamowane dzięki usługom firmy Gaikai, ale brakuje głębszych konkretów. Ważnym elementem stanie się kibicowanie cudzym grom, trend rozprzestrzeniający się ostatnio niestety niczym wirus.
-remote play: Playstation 4 w pełni współpracuje z Playstation Vita (!). Można przenieść grę z PS4 na PSVita. Jeśli ktoś zajmie nam telewizor, możemy grać dalej na Vicie. Właśnie poczułem, że dobrze zrobiłem, kupując Vitę. Cel długoterminowy: możliwość przeniesienia KAŻDEJ gry z PS4 na Vitę.
-zapowiedź Killzone 4… czy raczej Killzone: Shadowfall. Wygląda współcześnie, nie jak z przyszłości. To może wystarczyć.
-zapowiedź Driveclub, gry o samochodach. Czemu nie Gran Turismo 6? Gra o samochodach, sieciowa, synchroniczna i asynchroniczna jednocześnie.
-zapowiedź Infamous: Second Son, gry o totalitarnym społeczeństwie i koleżce, który bije złych policjantów za pomocą supermocy. Nie wygląda to dużo lepiej niż to, co było na PS3.
-zapowiedzi gier niezależnych (indie). Sony zapowiada, że PS4 będzie najlepszym systemem do publikowania małych, niskobudżetowych gier. Nowa gra twórcy Braid, tytuł The Witness, wygląda na przygodówkę logiczną w stylu Mysta – i to z 25 godzinami gameplaya. Raczej nie zagram.
-czas na technologię: szef firmy od Heavy Rain (Quantic Dreams) pokazuje animację twarzy. Imponującą.
-Media Molecule (goście od LittleBigPlanet) opowiadają o niesamowitych możliwościach Move’a. Na razie nie wiadomo, jak wygląda Move do Playstation 4, ale niech im będzie. Chłopcy i dziewczyny prezentują machanie Move’em do rytmu z rockowym kawałkiem. O… K…
-wyszedł facet z Capcomu, Japończyk. Opowiada o nowym engine o nazwie Panta Rhei. Ciekawe, czy będzie się dało naraz chodzić i celować. Demonstracja gry Deep Down, o potworach i lochach. Wygląda… wspaniale.
-a teraz Square Enix. Wspomnienia Final Fantasy VII (nie znam, skończyłem tylko Final Fantasy X i X-2). Real-time cinematic demo pokazują, o facetach, którzy mocą swych dłoni powstrzymują serie z kałasznikowów. Japończycy.
Idę spać. Dalsza część jutro. Dobranoc i wybaczcie, że dzisiaj rano, czytając to, co napisałem, macie niepełny obraz. I’m getting too old for this shit.
EDIT: Wiele nie przespałem. Nowy gameplay z Watch_Dogs ogarnę osobnym wpisem. Sony NIE pokazało tego, jak będzie wyglądać konsola. Blizzard zapowiedział Diablo 3 na PS4 i PS3, piekło zamarzło.
Przespałeś Diablo 3 na konsolę. 😉
Diablo 3 na konsole… po roku od premiery wersji PCtowej. No kurde – nie wiem na co oni liczą. Dziwię się, że im się to opłaca wydawać. Chyba, że tu po prostu chodzi o wprawieniu się w konwersjach na różne platformy i myślą długoterminowo nad tym, żeby teraz każdą nowość puszczać też na inne platformy – wtedy by to miało więcej sensu.
Cubi – przespałeś nowy gameplay Watch Dogs. Wrzuciłem go na stronę, do której linkuję przy nicku jakby co. Tyle że to multiplatform, więc zobaczymy co MS pokaże.
Jeśli chodzi o Diablo 3 na konsole, to domyśliłem się tego parę dni temu, gdy raptr rozdawał koszulki z WoW dla xboksowych avatarów. Co do PS4, to na papierze wygląda to bardzo ciekawie. Architektura PC na pewno ułatwi produkcję gier na takową maszynę.
Czyli kolejna konsola na architekturze Pieca? Bardzo dobrze, może w końcu developerzy nauczą się portować gry z konsol. 8 GB ramu? Czyli już rok-półtora po premierze Pecety będą się nudzić, bo znowu wąskim gardłem staną się konsole.
Co do tej konwersji PS4Vita to bym uważał. PS4<-Vita? A owszem, ale w drugą stronę, na słabszą maszynę?
no dobrze, a co w temacie nowych gier, a nie kolejnych czesci? ciekawe czy diablo3 w wersji na ps4 otrzyma swoj unikalny blad37 🙂
Czyli nowe PS4 jest PCtem. Też dobrze, ale poczekam na wersję slim…
SirTorp -> nie wiesz na co liczą? Wygooglaj sobie wyniki sprzedaży Minecrafta na Xboxa i Angry Birds na PS3, a się dowiesz.
“Final Fantasy VII (nie znam, skończyłem tylko Final Fantasy X i X-2).”
blog graczy 30+? ;]
Touche, natomiast na swoją obronę mam jedynie to, że miałem bardzo krótki okres fascynacji japońskimi dziwadłami, a potem mi przeszło 🙂
Sprzętowo to się ta konsola zapowiada gorzej od mojego obecnego peceta.
– bez procesora fizyki
– karta graficzna na poziomie obecnych mid-rangów.
– tylko 8GB ram i jeszcze do podziału z grafiką (WTF?)
– AMD Jaguar wydaje się (ale tylko wydaje, w końcu to ma być custom) mocno słabsze od Ivy Bridge…
Serio? Ten sprzęt będzie przestarzały w rok-dwa po premierze. Pewnie, że kupię, ale tylko dla ekskluziwów, tak samo zresztą jak PS3.
Zapominasz nieco o tym, że to zamknięta architektura, więc dev pisze grę tylko na jednego peceta, a nie miliard kombinacji.
Patrząc na to, jakie cudowności wyświetla mój Xbox 360 z _512 MEGABAJTAMI_ RAM-u, jestem spokojny o next-geny.
Nie zapominam o tym, jestem wręcz przekonany, że jest to największa zaleta konsol.
Ale lubię grać w FullHD z ładnymi teksturkami i over 40FPS.
Z fizyką na duperelach itede itepe
jeszcze jedno pytanie dotyczace diabloIII na konsole: czy niezbedne bedzie ciagle podpiecie do sieci by w nia grac?
W diablo PCtowe jest wymagane więc raczej w konsolowe też.
ale czy na pewno? “For multiplayer, players will have the option to choose between four-player online (complete with matchmaking) and four-player local co-op modes for their couch-based warfare.”. jako local co-op rozumiem granie na jednej kanapie z wykorzystaniem jednego telewizora…
Jezu kogo obchodzi Diablo 3 🙂 to chyba tytuł który znajduje się na szarym końcu jeżeli chodzi o nowe PS4.Chcę więcej tytułów faktycznie pokazujących potencjał konsoli jak Deep Down a nie jakieś odgrzewane kotlety 🙂
Blizzard dał dupy z D3 i każdy o tym wie , już pomijając brak gry na PS3 i X360 ale pvp które miało się ukazać miesiąc po premierze pojawiło się dopiero teraz i do tego jeszcze 1vs1.Srsly odkąd Blizzard połączył się z Activision to śmierdzi od nich korporacyjnym gównem a zawsze uwielbiałem tą firmę bo jej wizytówką były gry dopracowane do perfekcji a nie łatane przez rok czy dwa za pomocą kolejncyh patch’y.
“Srsly odkąd Blizzard połączył się z Activision to śmierdzi od nich korporacyjnym gównem a zawsze uwielbiałem tą firmę bo jej wizytówką były gry dopracowane do perfekcji a nie łatane przez rok czy dwa za pomocą kolejncyh patch?y.”
Eeee? Co najmniej od czasów SC2 normą jest, że patche co jakiś czas wychodzą – jak nie fiksujące, to balansujące. Activision nie ma tu nic do rzeczy.
Deep Down wygląda oszałamiająco… ale PS4 nie kupię na premierę – wytrzymam.
PS Vita ma byc kontrolerem i monitorem dla ps4.
Fizycznie gra bedzie smigac na ps4 a tylko sterowanie i obraz przekazywac do ps vita.
Nie widze powodu dla ktorego mialoby to byc ograniczone do kilku tytulow.
–>Jakub
Ja nie mówię tutaj o patchach balansujących grę bo takowe wychodziły regularnie od premiery pierwszego StarCraft’a.
Chodzi mi o wypuszczanie nieskończonych produktów i uzupełnianie ich stopniowo nowymi łatkami z miesiąca na miesiąc.Przykładem było brak domu aukcyjnego czy pvp o którym już wspominałem w D3, SC2 też szału nie robił po premierze a jedną z najgorszych niedoróbek było menu główne gry które dosłownie pożerało pamięć procesora i przegrzewało kartę graficzną, mój kumpel sam doświadczył tych niedociągnięć tracąc 2 karty graficzne w menu SC2 🙂
Co do opcji z PS Vita to naprawdę rewelacja 🙂 zacząłem poważnie myśleć nad kupnem tej konsoli :), ciekawi mnie odległość na jaką obraz będzie przekazywany 🙂
Odległość na jaką działa twoja sieć WiFi.
Zajebista sprawa 🙂
Właśnie oglądam nagranie z tej konferencji i muszę powiedzieć że chylę czoła Sony. Zrobili woltę i ich polityka nie polega już na “Sony way or the highway”. Nie spodziewałem się tego. Jeśli to co opowiadają nie jest tylko marketingowym pierdzeniem to moim zdaniem będą silnym graczem na rynku konsol.
Bardziej się tego spodziewałem po MS niż po SONY.
Komu u licha przeszkadza 8 gb ramu? co z tego, ze na pc macie tego ramu i 16 gb, jezeli i tak gry nie uzwyaja wiecej niz 2gb, a jak juz uzyja np. 4 w kilku procesach to tylko jako przechowywalnie tekstur. Tylko kompletny laik moze uwazac, ze to jest za malo, i ze zwiekszanie pamieci we wlasnym pc cokolwiek zmieni. To szybkosc pamieci jest wazna i 8gb GDDR5 to jest po prostu potwor.
Sama konsole biore w dniu premniery. Kawal swietnego sprzetu, i masa ciekawych rozwiazan.
A tutaj podrzucam moje spostrzeżenia: http://www.stronaograch.pl/2013/02/playstation-4-czas-na-podsumowanie.html
–>Angh
Zgadzam się z tobą, że gra powiedzmy używa 2-4gb ramu ale niestety na pc inne procesy tez zżerają ram i proponuje ci zagrać w WoW’a podczas 25 osobowego raidu albo na open world pvp majac 4gb ramu , gwarantuje ci ze pogryziesz klawiaturę :)Przestańmy porównywać parametry konsoli z PC bo to totalna głupota.PC i konsole to kompletnie 2 różne platformy i nie zamierzam tutaj wywyższać żadnej z nich od lat stosuję prostą zasadę RTS i FPS tylko na PC 🙂 cała reszta tylko i wyłącznie na konsolach.