Przedwczoraj w Diablo III pojawił się nowy patch o numerku 1.0.3. Nie byłoby w tym nic interesującego dla ludzi, którzy nie giną na czwartym poziomie trudności i nie zastanawiają się nad wyższością parametru IAS nad parametrem +dex, gdyby nie jedna, mała zmiana, której w notkach do patcha nie ma.

Na amerykańskim forum Blizzarda wisi bowiem oficjalny post potwierdzający wprowadzenie nowego zabezpieczenia wymierzonego w ludzi kupujących grę w wersji cyfrowej za pomocą karty kredytowej. Zabezpieczenie polega na tym, że ludzie ci dostają po zapłacie… wersję demonstracyjną gry (i to aż na 72 godziny) i dopiero po tych trzech dniach zmienia się ona w pełnopłatne Diablo III. Nie wierzycie? No to klikajcie w ten link, też nie wierzyłem.

Jakim trzeba być bezmyślnym kretynem, żeby blokować sobie kanał przychodów, na którym nie kładzie łapy żaden pośrednik poza firmą obsługującą cc? Wersja cyfrowa kosztuje 60 euro (a więc więcej niż w sklepie) i z zasady powinna być przeznaczona dla absolutnych jarusów, którzy muszą zagrać w grę TU I TERAZ. Maksymalnie 13 level za 60 euro? Jaja sobie robicie?

Przecież to z natychmiastowego zaspokajania takich potrzeb wzięła się ogromna popularność strony keye.pl (pozdrawiam, jeśli ktoś stamtąd czyta, i polecam kupowanie tam cyfrowych kluczyków). Nie po to wyciągam kartę kredytową z portfela i wypełniam długi, nudny formularz, żeby następnie czekać trzy dni, aż moja gra nie wiem… dojrzeje i spadnie z drzewa?

Żadne względy bezpieczeństwa nie mogą tłumaczyć wprowadzania takich upierdliwości. Już widzę co by się działo, gdyby Amazon zaczynał zbierać i wysyłać towar dopiero po trzech dniach od potwierdzenia zapłaty… świat zabiłby go śmiechem, a potem już nie tylko śmiechem.

W otoczeniu stale przyspieszających potrzeb, gdy mogę sobie kupić kluczyk do gry 1 maja o 2:45 nad ranem i dostać go po 10 minutach, blokowanie mnie na trzy dni to jakiś smutny żart. Blizzardzie, nie idź tą drogą, bo coraz bardziej utwierdzasz mnie w przekonaniu, że w tej firmie wszystkimi rządzi dział IT (“tego nie da się zrobić”), a to się zawsze kończy źle.

EDIT: W komentarzach link do wyjaśnienia Blizzarda, w którym to wyjaśnieniu Blizzard sam sobie przeczy, nazywając zablokowanie userów na 13 poziomie/Skeleton Kingu “nieumyślnym”. Pozostaje to w zabawnym kontraście do oryginalnego posta.